Довідник показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів по Кіровоградській області станом на 01.01.2021
Дані Довідника дозволяють порівняти результати нормативної грошової оцінки земель населеного пункту з однотипними групами населених пунктів за регіоном розташування, адміністративним статусом, роком проведення оцінки тощо, що в свою чергу дозволяє розробникам технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів уникати екстремальних результатів такої оцінки без наявного на те обґрунтування.
Довідник дає вартісні орієнтири, які слугуватимуть для прийняття виважених рішень по затвердженню технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту.
Проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів регулюється Законом України «Про оцінку земель». Обов’язковість проведення нормативної грошової оцінки земель передбачено статтею 13, а періодичність її проведення - щонайменш один раз на 5-7 років (повторна нормативна грошова оцінка) – статтею 18 цього Закону.
Основними завданнями створення Довідника показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є:
систематизація актуальної інформації про рік останнього проведення нормативної грошової оцінки земель кожного населеного пункту України та його середню (базову) вартість, дату та номер рішення місцевої ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, розрахункову площу та чисельність населення, кошторисну вартість робіт, значення регіональних та зональних коефіцієнтів оцінки;
забезпечення розробників технічної документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів матеріалами для аналізу результатів оцінки населених пунктів, визначення співвідношення отриманих результатів по землях однотипних груп населених пунктів у різних регіонах країни, що дозволить підвищити якість виконання робіт з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, унеможливить штучне заниження або завищення такої оцінки;
забезпечення аналізу та прогнозування органами місцевого самоврядування економічного ефекту застосування нормативної грошової оцінки залежно від року її проведення в частині наповнення місцевих бюджетів;
стимулювання своєчасного оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів відповідно до вимог статті 18 Закону України “Про оцінку земель”;
забезпечення відкритості результатів нормативної грошової оцінки земель населених пунктів для широкого загалу.