Які професії минулоріч здобували безробітні шляхом дуальної освіти?
Дуальна освіта: навчання і робота – два в одному
Дуальна освіта: унікальна можливість отримання професії
Активне впровадження інноваційних технологій у виробництво спричиняє надзвичайно швидку втрату актуальності набутих знань та навичок працівників, і, як наслідок, зростають вимоги роботодавця до професійної мобільності кадрів.
Тож, аби збалансувати усі вимоги сучасного ринку праці, впроваджується нова форма професійного навчання працівників, зокрема дуальна, як частина безперервної освіти.
Що ж таке дуальна освіта?
Дуальна форма здобуття освіти – це нова, більш гнучка, форма організації професійного навчання, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях підприємств, установ та організацій, для набуття певної кваліфікації.
Основне завдання впровадження дуальної форми навчання – подолати розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом, та підвищити якість підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців.
Перспектива розвитку дуальної освіти очевидна, адже така форма навчання відповідає інтересам усіх учасників цього процесу та має низку переваг для роботодавців, студентів (працівників) та закладів освіти.
Для роботодавців – це можливість підготовки необхідних кадрів безпосередньо для свого підприємства, виробничих технологій та обладнання.
Для працівників – можливість підвищення власної конкурентоспроможності, отримання ґрунтовних знань та набуття практичних навичок, а для студентів – це ще й крок на випередження, адже, отримавши диплом, студенти вже матимуть практичний досвід та трудовий стаж.
Навчальний заклад забезпечує учнів теоретичними знаннями та достатньою професійною орієнтацією.
Служба зайнятості не стоїть осторонь і зацікавлена у застосуванні нових форм професійного навчання безробітного населення. На базі центрів професійно-технічної освіти державної служби зайнятості організовується навчання за дуальною формою. Серед професій, за якими минулоріч здійснювалося таке навчання: електрогазозварник, зварник пластмас, стропальник, водій трамвая, водій тролейбуса, оператор верстатів з програмним керуванням тощо.
Таким чином, організація професійного навчання за дуальною формою освіти є одним із перспективних напрямів розвитку професійно-технічної освіти, адже передбачає ефективну взаємодію освітньої та виробничої сфери з підготовки кваліфікованих кадрів того чи іншого профілю, а найголовніше – відповідає вимогам сучасного роботодавця.
Нагадаємо, що порядок здобуття професійної (професійно-технічної) освіти за дуальною формою регламентується Положенням про дуальну форму здобуття професійної (професійно-технічної) освіти, що затверджене наказом Міністерства освіти і науки від 12 грудня 2019 року № 1551.