Вільшанська громада

Кіровоградська область, Голованівський район

Жінки частіше звертаються до системи БПД за правовими консультаціями, а чоловікам частіше потрібен захист та представництво у суді

Дата: 16.12.2021 08:38
Кількість переглядів: 233

Цьогоріч до системи безоплатної правової допомоги вже надійшло понад 534,3 тис. звернень. Переважна більшість клієнтів, які зверталися за безоплатною первинною правовою допомогою, – жінки (60,5%). Натомість чоловіки частіше потребували безоплатної вторинної правової допомоги (54%).

Жінок стабільно більше серед клієнтів системи БПД. З початку року від них надійшло понад 314,2 тис. звернень (58,8% від загальної кількості), а від чоловіків – понад 220,1 тис. (41,2%).

«Ефективне вирішення правових проблем, з якими звертаються клієнти, вимагає від фахівців системи БПД поглиблених знань у гендерній сфері. У 2018 році Координаційний центр з надання правової допомоги затвердив гендерну стратегію системи надання безоплатної правової допомоги, завдання якої – подолати наявні гендерні стереотипи та упередження і гарантувати рівні можливості для чоловіків і жінок як у доступі до правової допомоги, так і для реалізації їхніх можливостей», – розповіла перша заступниця директора Координаційного центру з надання правової допомоги Оксана Василяка.

Питання, з якими найчастіше зверталися жінки, стосувалися сімейного, спадкового та житлового права. А от у чоловіків на першому місці питання щодо адміністративних правопорушень, на другому – адміністративного права, третьому – соціального забезпечення.

За видами отриманих послуг безоплатної первинної правової допомоги найчастіше жінки цікавляться можливістю вирішення правового питання шляхом медіації (67,4%). Крім того, потребують отримання правової інформації (60,8%) та роз’яснення/консультації (60,8%). А ось чоловіки найбільше потребують допомоги в складенні заяв, скарг та інших документів правового характеру (49,2%), а також у забезпеченні доступу до безоплатної вторинної правової допомоги (44,2%).

«Зі своєї практики я помітила, що жінки більше схильні до медіації, вони емоційніші та готові комунікувати і співпрацювати, а чоловіки мені траплялись більш стримані. Доволі часто адвокатам чи працівникам центру нелегко довести чоловікам, що є альтернативний шлях вирішення справи. Жінки ж, навпаки, готові вислухати фахівців, прислухатись до професійних порад. Тож при наданні правової допомоги необхідний гендерно орієнтований підхід», – переконана директорка Коростенського місцевого центру з надання БВПД Тетяна Грищенко.

Щодо безоплатної вторинної правової допомоги, то тут серед клієнтів переважають чоловіки. Від них надійшло понад 33,4 тис. звернень (54%), у той час як від жінок – понад 28,6 тис. (46%).

Що ж до видів отриманих послуг БВПД, то жінки найчастіше потребують допомоги в складанні процесуальних документів (48,2%), в той час як чоловіки найбільше потребують допомоги в захисті у справах про адміністративні правопорушення та у кримінальних провадженнях (72,2%), представництві інтересів у судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та перед іншими особами  (56,1%).

«Здебільшого кримінальні правопорушення вчиняють чоловіки. Тож вони частіше, ніж жінки потребують захисту у кримінальному процесі. Також завдяки правопросвітницькій роботі з кожним днем збільшується кількість звернень за безоплатною вторинною правовою допомогою учасників АТО, більшість яких – чоловіки. Вони дізнаються про свої права і як їх можна захистити. Переважно їхні питання стосуються соціального захисту, земельних  та  трудових прав», – розповіла директорка Маріупольського місцевого центру з надання БВПД Наталя Сікора.

«При наданні правової допомоги вкрай важливо враховувати гендерний аспект. Це свідчить про демократичне суспільство. Тут враховуються всі потреби і жінок, і чоловіків. Важливим є і психологічний підхід, адже більшість жінок, які звертаються з питань сімейного насильства, хочуть аби їхні інтереси представляла жінка»,  – говорить заступниця директора Львівського місцевого центру з надання БВПД Христина Гаталяк.

Для юристів та адвокатів системи БПД розроблено дистанційний навчальний курс з гендерних питань «Рівні партнери: як зробити систему БПД ґендерно чутливою». Адже саме гендерна чутливість дозволяє краще зрозуміти потреби клієнтів та клієнток системи БПД, враховувати гендерні аспекти у комунікаціях та при наданні правової допомоги.


Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь