Вільшанська громада

Кіровоградська область, Голованівський район

Коротко про окремі напрямки та галузі програми соціально-економічного розвитку громади

Дата: 11.07.2022 15:41
Кількість переглядів: 437

Однією із задач ради є затвердження різноманітних програм соціально-економічного розвитку території. Тому грамотне прийняття програми соціально-економічного розвитку є актуальним і важливим питанням сьогодення. Програма економічного і соціального розвитку - це документ, в якому визначаються цілі та пріоритети економічного і соціального розвитку на короткостроковий період та шляхи їх досягнення, формується взаємоузгоджена і комплексна система напрямків та заходів спрямованих на ефективне розв’язання проблем економічного і соціального розвитку. Разом із програмою соціально-економічного розвитку розробляються місцеві цільові програми, які є її складовими.

Так, рішенням Вільшанської селищної ради від 17 грудня 2021 року № 544 затверджено програму економічного і соціального розвитку Вільшанської селищної ради на 2022 рік та відповідно перелік цільових програм, об’єктів та заходів, фінансування яких передбачається здійснювати у 2022 році за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, незаборонених чинним законодавством.

За підсумками першого півріччя поточного року за рахунок коштів місцевого бюджету профінансовано 13 програм і заходів на 8,6 млн.грн. Фінансування заходів з державного бюджету не здійснювалось.

Дія воєнного стану внесла корективи в реалізацію запланованих заходів.

Так, у сфері житлово-комунального господарства профінансовано 2 програми на суму 861,2 тис.грн. Це Програма розвитку та утримання житлово-комунального господарства Вільшанської селищної ради  на 2022-2027 роки – 4737,9 тис.грн. та Комплексна програма запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру на території Вільшанської селищної ради  на 2021-2025 роки – 423,3 тис.грн.

У сфері соціального захисту профінансовано 4 програм та заходів, що на суму 373,8 тис.грн.

Це фінансування заходів програм соціальної підтримки сімей загиблих учасників антитерористичної операції, соціального захисту громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи, фінансування заходів для дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, дітей, батьки яких загинули або померли внаслідок проведення антитерористичної операції, операції об’єднаних сил на сході України, а також дітей, що проживають в складних життєвих обставинах.

У сфері освіти профінансовано 2 заходи на суму 2,41 млн.грн.

Це фінансування протипожежних заходів по закладах освіти та придбання шкільного автобуса.

У сфері зайнятості населення на організацію та проведення громадських робіт використано 10,5 тис.грн, що становить 1,8% до запланованого.

У сфері культури, молоді та спорту профінансовано 2 програми та заходи на суму 356,8 тис.грн,. Основна частка припадає на забезпечення діяльності ДЮСШ та підкріплення матеріально-технічної бази – 355,0 тис.грн.

На інші заходи, які увійшли до переліку програм і заходів, реалізацію яких планувалось здійснювати в рамках програми економічного і соціального розвитку Вільшанської селищної ради у 2022 році, використано 226,4 тис.грн. Це такі заходи як утримання місцевої пожежної охорони (59,2 тис.грн.) та здійсненні заходів, пов'язаних з цивільним захистом, підготовкою і виконанням завдань територіальної оборони – 167,2 тис.грн.

Регуляторна політика

Виконавчим комітетом Вільшанської селищної ради забезпечується дотримання вимог чинного законодавства України у сфері державної регуляторної політики, у тому числі оприлюднення інформації про здійснення регуляторної діяльності на офіційному сайті селищної ради.

На території селищної ради діють два регуляторних акта, які були розроблені у 2021 році: рішення Вільшанської селищної ради від 14 липня 2021 року № 359 «Про встановлення місцевих податків і зборів на території  Вільшанської селищної ради» та рішення Вільшанської селищної ради від 17 вересня 2021 року № 432 «Про затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Вільшанської територіальної громади».

На 2022 рік рішенням селищної ради від 26 листопад 2021 року № 495 затверджено план діяльності Вільшанської селищної ради з підготовки проектів регуляторних актів.

Торгівельне обслуговування

Забезпечується здійснення відповідно до законодавства повноважень в галузі торговельного обслуговування. Зокрема, на періоду воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в України, дозволено здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) в окремих сферах, а саме:

щодо запобігання неконтрольованому зростанню цін на товари, які мають істотну соціальну значущість, виключно на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері.

Як результат, відповідно до розпорядження начальника обласної військової адміністрації від 15 березня 2022 року № 152 «Про окремі заходи щодо контролю за ціновою ситуацією в області» прийнято розпорядженням Вільшанського селищного голови від 16 березня 2022 року № 47 «Про окремі заходи щодо контролю за ціновою ситуацією на території селищної ради», яким утворено робочу групу з контролю за ціновою ситуацією на території Вільшанської селищної ради на основні продовольчі товари, лікарські засоби та пальне.

На сьогоднішній день обстежено всі заклади торгівлі. За результатами не встановлено значного необґрунтованого підвищення цін. Торгівельна надбавка на основні продукти харчування (на які було встановлене державне регулювання) встановлена в межах 10-15 відсотків. Окремі незначні порушення мають місце, але усувалися підчас обстеження. До роботи робочої групи залучено старост старостинських округів, які здійснюють моніторинг цін та при встановлені порушень інформують селищну раду.

Ажіотаж на продукти харчування та на товари першої необхідності відсутній. Магазини забезпечені продуктами харчування в асортименті на 100%. Дефіцит товарів відсутній.

По аптечним закладам, постачання товару здійснюється регулярно.

Стосовно діяльності АЗС/АГЗС ситуація наступна.

На території громади діють по одній  АЗС та АГЗС. Ситуація залишається складною. Постачання пального та скрапленого газу здійснюється не регулярно, що в свою чергу зумовило виникнення дефіциту пального та підвищений попит.  

З метою забезпечення жителів громади скрапленим газом,  організовано постачання скрапленого газу у балонах на обмін. Так, станом на 01 липня 2022 року замінено 581 балон.

Для покращення ситуації з пальним на автозаправних стаціях, які розташовані на території селищної ради, селищним головою Миколою Паранчевським проведено телефонному розмову з заступником директора мережі АЗС ANP м. Кропивницький і також порушено питання забезпеченості автозаправних станцій пальним перед головою обласної військової адміністрації.

Зайнятість населення

Вільшанська селищна рада продовжує системний аналіз  на ринку праці громади. Рішенням Вільшанської селищної ради від 14 січня 2022 року № 630 затверджено Програму зайнятості населення Вільшанської селищної ради на 2022-2023 роки. Станом на 30 червня 2022 року на обліку в районній філії Кіровоградського обласного центру зайнятості перебуває 202 особи. На даний період працевлаштовано 132 безробітних. До участі в громадських роботах залучено 72 безробітних із 165 передбачених заходами зайнятості населення в 2022 році.

З роботодавцями проводиться постійна робота щодо дотримання чинного законодавства про працю з метою запобігання використання нелегальних трудових відносин та недопущення випадків виплати заробітної плати в розмірах, менших за встановлений мінімальний. Робочою групою з легалізації виплати заробітної плати і зайнятості Вільшанської селищної ради проведено 12 обстежень діяльності суб’єктів господарювання та встановлено один факт нелегальної зайнятості в сфері торгівлі.

20 червня 2022 року відбулося засідання робочої групи з питань легалізації заробітної плати і зайнятості Вільшанської селищної ради, на якому заслуховувалися керівники комунальних та окремих сільськогосподарських господарств щодо дотримання ними мінімальних гарантій при оплаті праці.

Вільшанська районна філія Кіровоградського обласного центру зайнятості, члени робочої групи з легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення Вільшанської селищної ради проводять широку роз’яснювальну роботу з внутрішньо переміщеними особами щодо їх офіційного працевлаштування. З лютого по червень 2022 року працевлаштовано 9 осіб з числа переселенців (6 - в сфері охорони здоров’я, 2 - в сфері торгівлі). Станом на 30 червня 2022 року на обліку в центрі зайнятості перебувають 11 внутрішньо переміщених осіб. Вирішується питання по двох переселенцях щодо направлення їх на навчання. Є вільні вакансії в сільському господарстві, медицині та вакансія водія.

За зверненням переселенців із зони активних бойових дій, які мають на меті відкрити власну справу, селищна рада сприяла виділенню відповідного приміщення для оренди та юридичному супроводу щодо легального ведення бізнесу.

Сім’я внутрішньо переміщених осіб, продовжила власну справу на території громади та відкрила магазин.

Внутрішньо переміщені особи щодня звертаються в селищну раду з різних питань, в тому числі й з питання працевлаштування. Селищна рада вчасно реагує на звернення громадян та надає їм всебічну допомогу в межах компетенції та можливостей.

Бюджет

За січень-червень 2022 рік надходження податків і зборів, інших обов’язкових платежів до загального та спеціального фондів бюджету Вільшанської селищної територіальної громади склали 30841873 грн., що становить 50,2% до затверджених річних показників.

До загального фонду селищного бюджету надійшло доходів (без урахування трансфертів) 30841876 грн. Порівняно з минулим роком надходження збільшилися на 8762000 грн., темп росту склав 140,3%.

Основними видами податків на території громади є:  податок та збір на доходи з фізичних осіб,  плата за землю та єдиний податок.

За звітний період по основних видах податків виконання планових показників складає по:

- податку та збору на доходи з фізичних осіб виконано на 138,1%. Надійшло  15921818 грн., перевиконано податку на  4394934 грн. Темп росту порівняно з 2021 роком склав 152,2% або на  5457500  грн. більше відповідного періоду минулого року;

- платі за землю 125,9%  (перевиконано 1666341 грн ). Темп росту склав 154,6%, тобто на 2860600 грн. більше, ніж у відповідному періоді минулого року;

- єдиному податку  виконання склало 109,8%  перевиконано на 451161 грн.

Одним із резервів збільшення доходів місцевого бюджету є перегляд договорів оренди землі  в частині збільшення ставки орендної плати на 12% та податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами, також орендна плата за землю з юридичних осіб сплачена наперед.

Доходів спеціального фонду за січень-червень без урахування трансфертів  виконано  на 21,0% до річних показників, отримали 331370 грн  при плані 1578600 грн. 

Видатків з бюджету Вільшанської селищної територіальної громади за січень – червень 2022 року проведено на загальну суму 56 286 161 грн., у тому числі видатки загального фонду склали 51 823 853 грн. (виконання 71,5% планових показників на відповідний період), видатки спеціального фонду склали 4 462 308 грн.( виконання 61% річних показників).

На захищені видатки в цілому з бюджету спрямовано 48 078 658 грн. Це 85,4 % від загального обсягу видатків, з яких витрачено на заробітну 44 796 706 грн. (79,5%), з них за рахунок освітньої субвенції -16 976 489 грн. (37,9%), енергоносії та комунальні послуги  бюджетних установ - 2 773 353 грн. (4,9%), продукти харчування - 123491 грн. (0,5 %).

Видатки на утримання бюджетних установ за галузевим спрямуванням складають:

державне управління – 6581592 грн. (11,7%);

соціальний захист – 3187225 грн. (5,7%);

освіта – 33903114 грн. (в т.ч. освітня субвенція - 7472902грн.) (60,2%);

культура – 3766088 грн. (6,7%);

охорона здоров’я – 5 995 339 грн. (10,7%);

фізкультура та спорт – 356761 грн. (0,6%);

житлово-комунальне господарство – 280495,02 грн. (0,4%);

ЦНАП – 479057грн. (1%);

земельні відносини – 644146 грн. (1,1%);

інша діяльність – 449966 грн. (0,8%).

заходи тероборони – 604 478 грн. (продукти харчування, медикаменти, матеріали, тощо) (1,1%).

Протягом звітного періоду забезпечено в повному обсязі оплату послуг за спожиті енергоносії та комунальні послуги. Кредиторської заборгованості з виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ немає.

__________________

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь